30.000 elever på jagt efter bjørnedyr
Masseeksperiment er i fuld gang! 30.000 eleverne prøver kræfter med anderledes undervisning og bidrager til at forskere får et bedre grundlag for at forstå biodiversitetskrisen.
Kemiske stoffer påvirker indeklimaet i klasselokaler
Resultater fra Masseeksperiment 2021 viser, at luften i danske klasselokaler er fuld af kemi. Læs om resultaterne, og om hvad I kan gøre ved det.
Dårligt indeklima påvirker skoleelevers trivsel
Masseeksperiment 2021 viser, at CO2-niveauet i klasselokalerne ikke forbedret siden 2009. Den dårlige luftkvalitet påvirker både elevernes trivsel og koncentrationsevne.
Masseeksperiment udvalgt som fyrtårnsprojekt
Masseeksperiment er et af TeknologipagtRådets ni udvalgte fyrtårnsprojekter som alle er eksempler på særligt gode projekter, andre kan lade sig inspirere af.
Astras Masseeksperiment er motiverende naturfagsundervisning på et sølvfad
De næste tre uger skal flere tusinde elever fra hele landet måle om indeklimaet i skolen påvirker deres koncentrationsevne, for støj, indelukket luft og dårligt lys er trods årtiers fokuseret indsats fortsat hverdag for elever på mange danske skoler og gymnasier.
Fælles oplevelse for en hel skole
Trekløverskolen i Frederikssund kastede sig ud i Masseeksperiment for første gang. Det blev en del af den fælles historie for de tre afdelinger.
“Løftestang” for naturvidenskabelig arbejdsmetode
Nordsjællands Grundskole og Gymnasium bruger Masseeksperiment som løftestang for progressionsarbejdet i den naturvidenskabelige metode.
Masseeksperiment om plast i Nature Scientific Reports
Resultaterne fra Masseeksperiment om plast fra 2019 er publiceret i Nature Scientific Reports.
30.000 skoleelever skal måle CO2 og trivsel i det hidtil største Masseeksperiment
I 2009 var det skidt. I 2014 var det blevet værre. Men hvordan ser skolernes indeklima ud anno 2021? Det skal op mod 30.000 skoleelever undersøge i Masseeksperiment.
Virkelighedsnær undervisning
På Store Magleby Skole blev Masseeksperimentet tænkt ind som en del af det fællesfaglige undervisningsforløb “Udledning af stoffer”.