Danske skolelever går hvert år glip af næsten 30.000 skoledage på grund af dårligt indeklima

En ny paneuropæisk rapport (Healthy Homes Barometer – Grøn Genstart, VELUX) viser, at dårlige fysiske rammer giver ekstra sygedage. I Danmark går elever glip af næsten 30.000 skoledage hvert år som følge af luftvejsproblemer, astma og allergi. Tilsvarende viser en undersøgelse fra DTU, at 9 ud af 10 danske elever modtager undervisning i klasselokaler med for højt CO2-niveau. Desuden kan et dårligt indeklima gøre det sværere for mange elever at koncentrere sig og have negative konsekvenser for deres indlæring, et problem for eleverne, som også er en udfordring for samfundet og samfundsøkonomien.

En ny paneuropæisk rapport (Healthy Homes Barometer – Grøn Genstart, VELUX) viser, at dårlige fysiske rammer giver ekstra sygedage. I Danmark går elever glip af næsten 30.000 skoledage hvert år som følge af luftvejsproblemer, astma og allergi. Tilsvarende viser en undersøgelse fra DTU, at 9 ud af 10 danske elever modtager undervisning i klasselokaler med for højt CO2-niveau. Desuden kan et dårligt indeklima gøre det sværere for mange elever at koncentrere sig og have negative konsekvenser for deres indlæring, et problem for eleverne, som også er en udfordring for samfundet og samfundsøkonomien.

Link